Gāzes dīzelis

Uzstādīt gāzes degvielu (nav svarīgi, metāna vai propāna) var uz smagās un vieglās automašīnas gan benzīna dzinēju, gan dīzeļdzinēju.

Pirmkārt, jāatzīmē, ka dīzeļdzinējs nevar strādāt uz vienas gāzes. Gāzi nevar aizdedzināt no saspiešanas, kā dīzeļdegvielas, jo tā pašaizdegšanās temperatūra ir daudz augstāka (apmēram 700°C pret dīzeļdegvielas 320-380°C). Tātad, ja mēģināt parastu dīzeļdzinēju palaist uz propāna, dzinēja cilindros nepietiks saspiestā gaisa temperatūras, lai notiktu propāna pašaizdegšanās. Tādēļ, "tīras gāzes" dīzeļdzinējs pat teorētiski nav iespējams. Tomēr ir divi veidi, kā pielāgot dīzeļdzinēja darbību ar gāzi.

Gāzes dzinējs

Pirmā metode ir vienkāršāka un daudz radikālāka, bet prasa būtiskas dzinēja izmaiņas (kas tiek praktizēta Eiropā ilgu laiku). Lai to izdarītu dīzeļdzinējam demontē degvielas aparatūru un tās vietā tiek montēta aizdedzes sistēma un sprauslas nomaina uz aizdedzes svecēm. Mašīna ir aprīkota ar piemērotu gāzes iekārtu, un gāze tiek padota caur dozatoru uz ieplūdes kolektoru. Taču šādu izmaiņu rezultātā vairs nav dīzeļdzinējs, bet tā saucamais “gāzes” dzinējs. Tas neatšķirsies (izņemot augstus resursus) no benzīna dzinēja, kurš tika pārveidots gāzes izmantošanai ar tādu pašu saspiešanas pakāpi (12-14). Pēc šādas izmaiņas bijušais dīzelis kļūs daudz ekoloģiskāks un ekonomiskāks.

Gāzes dīzelis

Ir arī daudz vienkāršāks variants, kas jau sen tiek izmantots, lai gan nav plaši izplatīts. Tas tiek panākts ar parastā dīzeļa dzinēja pielāgošanu darbam ar dīzeļdegvielas un propāna maisījumu(tā sauktais gāzes dīzeļa dzinējs). Šajā gadījumā, ir nepieciešams neliels dīzeļdegvielas daudzums cilindros - tā saukto aizdedzes porciju. Kompresijas takta beigās aizdedzes porcija uzliesmojas un aizdedzina gāzes un gaisa maisījumu, kurš ienāk cilindros ieplūdes takta laikā.

Mūsu izmantojamā sistēma strādā pēc 4.paaudzes principa,kas ir izstrādāts un maksimāli efektīvs. Gāzes dīzeļa uzstadīšana pilnīgi tiek kontrolēta ar datoru,ir aizsargāta visos darba līmeņos. Pāreja uz gāzes dīzeli notiek bez dzinēja izslēgšanas. Pāreja atpakaļ uz dīzeli notiek tāpat,ja gāze ir beigusies. Kad strādā uz gāzes dīzeļa, dīzeļdegviela izdeg pilnība, kā arī dabas gāzes, kas veido daudz mazāku kaitīgo izplūžu un dod iespēju strādāt ar stingrākiem vides standartiem,kurus mums agrāk vai vēlāk jāpieņem.Tas ir iemesls, kāpēc analītiķi pamatoti sauc gāzes dīzeļdiegvielu par reālu degvielas alternatīvu

No acīmredzamajām ekonomiskajām priekšrocībām, izmantojot sistēmu "gāzes dīzeļdzinēju", sanāk ietaupīt netikai uz dīzeļvielas izmaksām, bet jāuzsver arī šadas priekšrocības:

  • Samazina nodilumu no cilindra virzuļa
  • Samazināta slodze uz kloķa mehānisma, jo gāze deg vienmērīgāk par dīzeļdegvielu/li>
  • Eļļa nenomazgājas no cilindru sienām, aizdegšanās notiek vienmērīgāk
  • Eļļa lēnām zaudē savas īpašības, eļļas maiņas intervāls var tikt palielināts par 1,5-2 reizēm
  • Samazināts nogulsnējumu veidošanās dzinējā
  • Necaurredzamība ir ievērojami mazāka
  • Kad darbojas gāzes dīzeļdegvielas, detonācijas nenotiek