Gāzes degvielas priekšrocības

Izmantojot gāzi, patēriņš palielinās apmēram par 10-15% (trase – pilsēta), bet ja mēs ņemsim vērā, ka cenas attiecība gāze-benzīns ir apmēram 1:2, tad mēs ietaupām praktiski 50% uz degvielas rēķina.

Nav metālu sagraušanas katalizatoru. Gāze nesatur kaitīgu piejaukumu (svins, sērs), kas ķīmiskajā līmenī sagrauj degkameras detaļas, katalītisko neitralizatoru un lambda zondi.

Gāze viegli sajaucas ar gaisu un vienmērīgi piepilda cilindrus ar viendabīgo maisījumu, tāpēc dzinējs strādā klusāk un mierīgāk. Gāzes maisījums izdeg gandrīz pilnībā, neatstājot degumu uz virzuļiem, vārstiem un aizdedzes svecēm.

Gāze ieplūst dzinējā tvaiku fāzē, tāpēc tā neaizskalo eļļas plēvi un neatšķaida eļļu karterī.

Gāze sadeg nedaudz lēnāk, nekā benzīns, kas samazina slodzi uz virzuļa grupu un kloķvārpstu, dzinējs darbojas „maigāk”. Tomēr tas pasliktina ieskrējiena dinamiku (uz 2-5% atkarībā no saspiedes līmeņa).

Visu šo faktoru summa dod TRĪSKĀRŠU (un vairāk) līdzekļu ekonomiju uz degvielas rēķina, paildzina dzinēja darbmūžu par 30-40%, eļļas un sveces – divas reizes, kas samazina ne tikai ekspluatācijas, bet arī remonta izdevumus.

Sašķidrinātajai naftas gāzei (LPG) piemīt visas iekšdedzes dzinējos izmantojamās pilnvērtīgās degvielas īpašības. Visā pasaulē gāze ir atzīta kā lēta, ekoloģiski tīra degviela, kas daudzās savās īpašībās pārspēj benzīnu. Diezgan svarīgs ir tas fakts, ka LPG izmantošanai nav jāmaina automašīnas konstrukcija, kas ļauj izmantot kā degvielu gan benzīnu, gan deggāzi.

Viena no pamata gāzes degvielas ekoloģiskām īpašībām ir izplūdes gāzes summāra toksiskuma manāmā samazināšanas (apmēram divās reizās – sk. grafiku). Ja izvēlas pareizo dzinēja darbības režīmu, samazinās arī trokšņa līmenis, kas ir īpaši svarīgi pilsētas apstākļos.